indrukwekkend vervolg - Reisverslag uit Kileleshwa, Kenia van Eric Vrij - WaarBenJij.nu indrukwekkend vervolg - Reisverslag uit Kileleshwa, Kenia van Eric Vrij - WaarBenJij.nu

indrukwekkend vervolg

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Februari 2017 | Kenia, Kileleshwa

Na een matige nachtrust 6.00 uur op. Ontbijt is niet verkeerd, lekker gebakken eitjes enzo. Toen naar het vliegveld waar de MAF hangar is, ochtendprayer meegemaakt met de medewerkers en een rondleiding. Daarna konden we aan boord in een zgn caravan, een 12 persoonsvliegtuig, de grootste die MAF heeft. Ook Kathy de vrouw van directeur Kenia ging mee. zij maakt heel veel fotos voor PR. Mooi mens met een missie. Relaxte vlucht gehad naar het noorden van Kenia. Lekker weer onderweg en we vlogen langs Mount Kenia, de 2e hoogste top na Kilimanjaro. Gaaf om te zien! Toen begon het pas echt, want we gingen landen in een dorp bij een ziekenhuis in Wamba. 1e landing ging mis want er stak een geit over. Daarna safe geland en ziekenhuis tour gedaan. Dat was iets voor Nellin geweest en alle verpleegkundigen onder ons. Mensen komen soms 300km lopen om geholpen te worden. Zo belangrijk is MAF dus. Heel veel problemen daar: Er waren 5 couveuses maar er werkte er maar 1. Er is gewoon geen technicus in de buurt die kan repareren enz enz. Artsen waren aan het staken dus er waren chirurgen uit Italie. Meeste indruk maakte dubbel gehandicapte kids die daar verzorgd worden door vrijwilligers. We mochten met iedereen contact maken, dan houd je het niet droog...
Daarna vlogen we nog noordelijker naar nieuwe MAF compound in een enorm afgelegen gebied, nog heter daar. Indrukwekkend hoe eenvoudig de mensen daar leven en helemaal happy zijn. Dan denk je, wat tobben we toch. Je ziet hier veel tekenen van het koninkrijk van God en dat is super bemoedigend. ook hoe de mensen zich hiervoor vrijwillig inzetten is echt een voorbeeld.
Slapen nu want morgen 5.15 op!

• 06 Februari 2017 - 20:40

Mirjam:

Tof Eric! Indrukwekkend. Ik had idd graag meegekeken. Schrijnend als de middelen er zijn maar niet werken. En al die nood. "Heer ontferm U" bidt je dan.
    Ik wens je nog meer mooie momenten en kijkjes in Zijn koninkrijk. Wat kunnen wij veel leren.

• 06 Februari 2017 - 20:41

Fam Van De Ruit:

Wat een ervaring Eric volgende keer neem je nellin maar mee er is genoeg werk voor haar te doen daar... goeduitrusten maar na deze indrukwekkende dag xx

• 06 Februari 2017 - 21:23

Ruud En Lies :

Wat indrukwekkend om te lezen Eric, laat staan als je erbij bent!
    Als ik dat ziekenhuis zie en die couveuses dan zou je zo willen helpen daar.
    Mooi die bemoediging die je daar ziet en dat God ook daar aan het werk is.
    Rust lekker uit en op naar de volgende dag vol indrukken.
    Liefs uit Maassluis

• 07 Februari 2017 - 19:12

Chris En Anneke:

Fijn om deze bijzondere op deze manier mee te kunnen beleven. Was je vanmorgen op tijd wakker?