naar Oeganda - Reisverslag uit Makindye, Oeganda van Eric Vrij - WaarBenJij.nu naar Oeganda - Reisverslag uit Makindye, Oeganda van Eric Vrij - WaarBenJij.nu

naar Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Eric

07 Februari 2017 | Oeganda, Makindye

Daar zijn we weer. Vandaag naar Oeganda! Voor pa extra bijzonder want hij heeft zoveel landen gezien maar deze nog niet. Vroeg op ca 1 uur vliegen naar een eiland in Lake Victoria. Dat ligt tussen Kenia, Oeganda en Tanzania in en is zo groot als NL. Het eiland is klein maar daar is een heel bijzonder project wat MAF steunt: Gethsemane Garden School. Hier zitten voor 80 procent weeskinderen van het eiland. Een klein deel is ook besmet met HIV. Bij aankomst vlogen er honderden kids op ons alsof we van Mars kwamen. Echt niet normaal. Daarna wilden ze ons allemaal aanraken en even behaarde armen voelen. Er was vanaf juli geen bezoek meer geweest van buiten, dus ons bezoek was voor hun super belangrijk. De leider is een enorm gedreven christen die dit heeft opgezet 20 jaar geleden. Toen waren er nauwelijks christenen op het eiland, nu het merendeel. Daar zagen we dus het Koninkrijk en ook de impact van 1 mens. Als je die blije kids nu ziet en beseft waar ze vandaan komen, heel veel hebben geen ouders meer, dan word je wel heel stil. Hier is God zelf werkzaam bijna tastbaar. Ze krijgen goed onderwijs tot eind middelbare school. Dit jaar gaan de eersten naar de universiteit van Nairobi.
We kregen een rondleiding door de hele school, elke klas en dat was super indrukwekkend. Kids leren zo jong mogelijk al wie Jezus is zodat ieder het later kan uitdragen. Over bemoediging gesproken.
Tot onze verrassing was er warm eten gekookt voor ons, echt gastvrij. Het paste eigenlijk niet in de planning maar het was delicious en onze lunchboxen gaven we aan hun. Na bijzonder gebed en zegen voor ons weer terug naar vliegtuig, weer de kids achter ons aan. Daarna naar Entebbe in Oeganda gevlogen met tussenstop vanwege douane. Dat kostte ook veel tijd dus uiteindelijk laat in hotel waar Familie Rodenburg ons opwachtte. Gelijk gegeten en daarna met team MAF Oeganda een ontmoeting gehad met korte bijbelstudie over repentence (bekering) en gebed voor elkaar. Ook weer zo inspirerend. Ik hoorde ook over de dramatische situatie in Zuid-Soedan waar net een familie vandaan kwam. Dus hier werd intensief voor gebeden. Intussen lekker gaar geworden. Het was me het dagje wel weer, morgen weer verder.

• 07 Februari 2017 - 21:21

Burt En Frits:

Mooi en indrukwekkend verslag.Goede reis verder groet pa en medereizigers .

• 07 Februari 2017 - 21:27

Chris En Anneke:

Mooie dag weer zeg. Bijzonder hoe de Geest doorgaat met het werk onder mensen.

• 07 Februari 2017 - 21:48

Gerald:

Een mooie, leerzame en bijzondere ervaring. Bedankt weer voor de update

• 07 Februari 2017 - 22:07

Linda:

Wat bijzonder zeg en zo mooi om Gods werk te zien en te voelen. Veel zegen voor jullie

• 07 Februari 2017 - 23:10

Aldert:

Bijzonder om dat mee te maken.
    Veel zegen!

• 07 Februari 2017 - 23:31

Ed En Ellen:

Jullie zijn echt een kadootje voor deze kinderen en een bemoediging voor de werkers aldaar! Niet veel mensen nemen de moeite hen te bezoeken.
    Je krijgt wel een knoop in je maag dingen te zien die onvergelijkbaar zijn met de situatie in Nederland.

• 08 Februari 2017 - 09:07

Ruud En Lies :

Wat een bijzondere en indrukwekkende dag weer voor jullie. Wat gaaf en bemoedigend om te zien hoe God overal werkt en mensen vult met Zijn Geest!
    Fijne dag weer voor vandaag en we kijken uit naar de volgende blog

• 08 Februari 2017 - 09:33

Wilfred:

Hoi Eric,

Wat mooi om zo met je mee te leven en te lezen van jou belevenissen tijdens deze reis!
    Maar bovenal ook om te zien dat Gods werk door gaat en Hij mensen vervuld met Zijn Geest.

De verbondenheid met de MAF delen we en ik / we kijken uit om je verhalen te horen.